8 клас
Тести
СИНТАКСИС І
ПУНКТУАЦІЯ
ІІ варіант
1.Сукупність
правил про вживання розділових знаків вивчає…
А.
Синтаксис.
Б.
Пунктуація.
В.
Морфологія.
2.Визначити
з-поміж поданих сполучень слів ті, що є словосполученнями.
А. Бити
байдики, довга низка, тягнеться стежкою.
Б.
Заридала дужче, лист паперу, думка про батьків.
В.
Світло гасне, бути напоготові, слухайте ж.
3.Визначити
словосполучення, в яких головне слово виражене числівником.
А. До
трьох мільйонів, другий за списком, троє поросят.
Б.
Опустити очі, засипаний травою, зовсім непомітно.
В.
Недалеко від села, питає подорожнього, мокрим снігом.
4.У
якому рядку слова у словосполученнях поєднані зв’язком прилягання?
А.
Вставати рано, голосно говорити, читати виразно.
Б. Тихий
вечір, зоряна ніч, дякувати за послугу.
В.
Засніжене поле, мокрий асфальт, повернути праворуч.
5.Виберіть
речення з прямою мовою, яке містить вставне слово.
А.
«Набирай, Петрику, жменю малини!» - гойкнув Василь услід сину.
Б.
Гоголь колись висунув думку: «Саме народні пісні, може, навіть
більше,
ніж праці історико-документальні, виповідають нам
справжню,
не поверхневу історію народу, розвиток його моралі,
психології,
глибинні процеси духовного життя».
В. Він
кивнув їм головою: «Ідіть, хлопці, коли пан кличе», - і пильно-пильно подивився
на Левка…
6.У
якому реченні підмет виражений словосполученням?
А.
Неквапливо, поважно входив вечір у село.
Б. Серце
закалатало йому безумно, шалено.
В.
Нарешті минули й ті довгі та тяжкі Демкові два дні.
8 клас
Тести
СИНТАКСИС І
ПУНКТУАЦІЯ
І варіант
1.Який
розділ науки про мову вивчає будову та лексико-граматичне значення словосполучень та речень?
А.
Морфологія.
Б.
Синтаксис.
В.
Пунктуація.
2.Визначити
з-поміж поданих сполучень слів ті, що є словосполученнями.
А.
Біжить Пірат, зустрітися надвечір, блукає поблизу.
Б. У
смертельній тривозі, найбільше люблять, величезний камінь.
В. Буду
навчатись, розум чи досвід, пуститися берега.
3.Визначити
словосполучення, в яких головне слово виражене іменником.
А.
Хоробрий воїн, музика смутку, віра в силу.
Б.
Розпитує вчителя, погомоніти перед сном, повернувши ліворуч.
В.
Високо над дахом, страшенно гордий, абикому з присутніх.
4.У
якому рядку слова у словосполученнях поєднані зв’язком керування?
А.
Наїстися досхочу, допомагати матері, швидко йти.
Б. Швидко
впоратися, зелений капелюх, солодкий чай.
В.
Сховатися за дверима, попросити хліба, малювати фарбами.
5.Виберіть
речення з прямою мовою, яке містить звертання.
А. «Чого
ця дівчина тут? – мовби питав присутніх. – Навіщо нам тут
ці її
осудливі очі?».
Б.
Метнувся він до Славутича, набрав у пригорщі води і приніс князеві:
«Прийми,
князю, цю дніпрову воду, чим багаті, тим і раді».
В.
«Найперша і найголовніша ознака індивідуальності народу – це його
мова», -
стверджує М. Шумило.
6.У
якому реченні підмет виражений словосполученням?
А. П’ять тополь росло над шляхом, розкинувши свої крислаті
віти.
Б. Наша
дума, наша пісня не вмре, не загине.
В.
Стоять жінки у три ряди, дівчата й згорблені діди.
Комментариев нет:
Отправить комментарий