Свято Стрітення Господнього

Автор уроку Кашуба Тетяна Степанівна, учитель християнської етики
Стрічаймо  Христа. Свято Стрітення Господнього


Мета:         навчальна: познайомити учнів історією свята, народними традиціями, життям святих людей;
                  розвиваюча: розвивати пізнавальні можливості учнів;
                  виховна: виховувати любов до молитви, слова Божого.

Обладнання: Біблія, ікона, свічка, стрітенський птах, Календарик-нагадайлик, чистий аркуш паперу.

Перебіг уроку
І. Організаційний момент
Привітання. Молитва Царю небесный”.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
    Гра “ Сніговий ком ”
Взяти листочок чистого паперу. Повідомити, що він може перетворитися на чарівну сніжку, після цього надати паперу круглої форми. Правила гри такі: вчитель кидає сніжку учню чи учениці і задає запитання. Завдання дітей дати відповідь. Хто не знає відповіді, повертає сніжку вчителю.
1. День народження Ісуса Христа.
2. Жінка, що народила Ісуса.
3. Що означає імя Ісус?
4. Хто сповістив пастухів про народження Сина Божого?
5. Чому Йосип і Марія пішли до Вифлеєму?
6. Де заночували Марія і Йосип у Вифлеємі?
7. Що вказувало дорогу мудрецям зі Сходу?
8. Що принесли мудреці в дарунок Ісусові?
9. Що означає слово волхви?
10. Хто заспівав першу колядку?
11. Коли ми святкуємо Різдво?
12. Хто дуже злякався, коли почув про народження Ісуса?

Вчитель пропонує учням гру «Зустріч»
Технологія «Мікрофон»
Кожен учень продовжує речення « Найрадісніша зустріч у моєму житті …»

ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку
Прийшла пора Зимі на північ повертатись,
Вона сьогодні хоче з нами попрощатись,
Тож дарує нам Стрітення на прощання –
Свято останнє зимове прощальне!

Сьогодні на уроці ми вестиме мову про велике християнське свято – Стрітення. Тому й тема нашого уроку «Стрічаймо Младенця Христа». Я дуже хочу, щоб сьогоднішній урок привів вас до Ісуса, щоб ви після цієї зустрічі відкрили йому своє сердечко, щоб він став порадником у всіх ваших справах.

ІV. Засвоєння нового матеріалу
Вчитель: У народі  про останній зимовий місяць кажуть: „Як лютий не лютуй, а на весну брів не хмур”. Щороку 15 лютого свята церква вшановує урочистим богослужінням празник – Стрітення Господнє. Це свято ще раз нагадує віруючим про найважливішу подію з життя Господа нашого Ісуса Христа і Пресвятої його Матері. З вірою і щирою молитвою всі християни
дякують Богові за спасіння, звертаються до Господа щоб він навчив їх так любити Його і наших ближніх, як Він любив усіх людей, пожертвувавши своїм життям. Тож давайте теж пригадаємо цю історію.
       (Біблійна історія)

Вчитель: У память про зустріч побожного Симеона з Ісусом Христом церква встановила свято Стрітення.
В давні часи існував такий звичай: батьки на сороковий день після народження первістка приносили до Єрусалимської святині хлопчика, щоб дати йому ім’я. Багаті несли в жертву Богові однорічне ягня і голуба, а бідні – тільки два голуби.
          Зверніть увагу на Календарик-нагадайлик. 16 лютого, наступного дня після Стрітення, церква закликає всіх віруючих віддати честь праведному Симеонові і пророчиці Анні, які були обрані Богом, щоб прославити Ісуса і поширити звістку про нього.
Відомо, що Симеон був священиком і благословив  Марію з Йосипом сказавши їм, що Марія народить Божого Сина. За переказом, Симеон був одним із сімдесяти перекладачів книги Старого Заповіту з єврейської мови на грецьку. Він жив приблизно 300 років та закінчив своє праведне життя наступного дня після зустрічі з Ісусом.
         При тому ж храмі жила вдова – старенька жінка на імя Анна, якій було 84 роки. Коли її чоловік помер, вона пішла до святині і понад шістдесят років служила Богу в пості і молитві. За це наділив її Господь даром пророцтва. Вона могла передбачати деякі події, щоб уберегти людей від гріха. Крім того, дав їй
Господь ласку дожити до тієї хвилини, коли вона побачить Спасителя світу. Анна розповідала всім, що вже прийшов на світ той, кого багато віків чекали всі народи.
Не випадково, що з перших віків у цей день християни взяли собі за звичай влаштовувати процесії із запаленими свічками як символ правдивого і Божого світла, що ним є Господь Ісус Христос. На Стрітення святили воду і свічки, які називали громичними . Їх запалюють під час грози. Вважалося, що вони оберігають людей і худобу від грому. Ставили громівницю під час грози під образами. Тому це свято в давнину називали Громниця . Зараз я запалю стрітенську свічку і ви зможете побажати те , чого вам найбільше хочеться.

Учениця:               Ой, громниця-свічечко! Святая водичечко!
                     Від біди оберігай наш майбутній урожай!
                     Дай здоров’я нам усім та достатку в кожен дім!
                     Свічко-свічечко, гори, на діточок укажи!
                     В щасті-долі щоб жили і здоровя берегли!
На Стрітення посвячували й воду, яка після цього вважалася цілющою, бо допомагала від усіх недуг, а особливо від пристріту (зурочення). Також коли син ішов на війну, батько, благословляючи, кропив його стрітенською водою і промовляв: «Боже,  тебе збережи! І чумаки брали її колись у дорогу з собою. Також кропили нею вулики, щоб добре бджоли розводились, напували худобу, аби не хворіла».
Люди здавна вірять, що в цей день зустрічаються зима з весною і змагаються, кому бути. Давайте станемо свідками цієї зустрічі.

                                  Театралізоване дійство
                           ЗУСТРІЧ ЗИМИ ТА ВЕСНИ

ВЕСНА.  Доброго дня тобі бабусю Зима!

ЗИМА.  Доброго тобі здоровя дівчино Весна! Рано ти прийшла, ой
рано. . .  Ще твоєму царюванню час не настав.

ВЕСНА.  Та поглянь на себе, Зимонько! Яка вже з тебе цариця з пустою торбою? Все, що я напрацювала, ти все зїла  і випила.

ЗИМА.   А от і не все! Не все!

ВЕСНА.  Я краща від тебе, бо у мене люди веселі, співають, танцюють, а
в тебе тиснуться по закутках, та ховаються по хатах. Моє сонечко всіх зігріває, дає людям тепло, а в тебе люди трусяться від холоду і вмирають від голоду.

ЗИМА.   У мене люди не трусяться, я всіх одягаю в кожухи.

ВЕСНА.  А я – царівна – куди ступаю, сонце сяє, все навколо оживає! А ще пробуджую від сну я нашу землю чарівну!
                                              
ЗИМА.  Не пущу! Ого-го-го! Злітайтеся, дочки мої, хурделиці, завірюхи! Сюди! Сюди! Покажіть свою силу!

УЧЕНЬ.              Утікай, утікай біла зимонько,
                   Вже нема, вже нема в тебе силоньки!
                   Йде весна, йде весна – чарівниченька,
                   Потемніє, почорніє твоє личенько!

УЧЕНИЦЯ.   Зимонько, Веснонько, не сваріться. Ви обидві хороші, приносите радість дітям своїми іграми та розвагами. Але ти, Зимонько, втомилася і треба тобі відпочити, щоб Весні дорогу звільнити.

ЗИМА.                Що ж, прощавайте любі діти!
                   За зиму ви поздоровіли,
                   Пішли на користь і мороз, і сніг
                   І щічки ваші так порожевіли,
                   Неначе маки розцвіли на них!
                   Прощавай і ти, Весна-красна,
                   Прощаюсь з вами усіма.
                   Здорові будьте! Через рік я знову
                   Свою вам казку принесу зимову.

Це свято завершує зимовий цикл народних обрядів. На Стрітення люди уважно стежать за погодою, намагаючись виявити найменші її зміни. З цим повязано багато народних прикмет.
Вчитель просить учнів уявити себе телеведучими програми “Погода”. Учень виходить до дошки називає прикмету і прикріплює відповідні позначки: сонце, вітер, сніг, дощ, хмару.
                                    
Погода-центр
 1. Якщо на Стрітення сніг зранку, буде врожай ранніх зернових, увечері – пізніх.
2. Ясна і тиха погода в цей день віщує добрий урожай і роїння бджіл.
3. Як на Стрітення тепло і сонячно, то й весна буде теплою.
4. Як цього дня мороз і похмура погода, буде рання весна.
5.Якщо на Стрітення зі стріх капає, весна затягнеться, якщо не                                                                                                                                                     капає – весна буде рання і суха.
6. Громовиця – скидайте рукавиці, близько весна.
7. Як на Стрітення півень напється води з калюжі, то чекай ще стужі.              
8. Як на Стрітення відлига, то ще довго буде зима.
9. Якщо сонце ясне на Громовицю, то буде, то більш, ніж перед тим снігу буде.
10. Якщо Громовицю з дахів тече, то зима довго ще поволоче.
Вчитель: Першими вісниками весни є птахи. Тож давайте допоможемо Весні здолати Зиму, виготовивши власними руками стрітенського птаха. ( Вчитель роздає шаблони, діти обводять, розмальовують, на звороті пишуть вітання зі святом Стрітення.

V. Підсумки уроку
МЕТОД ГРОНУВАННЯ
Гра Сім ключових слів

РОБОТА В ГРУПАХ
Учні об’єднуються в групи. Щоб утворити групи вчитель просить учнів по черзі назвати пори року. Учні, які назвали однакову пору року входять до однієї групи. Кожна група отримує по сім зелених кружечкі , на кожному з яких написане слово. Звдання: скласти невеличку розповідь, використавши всі слова.

40, ягня, 15,                                              вода, печиво,
голуб, храм,                                             громниця, вулики.
Симеон,                                                    чумаки, цілюща,
зустріч.                                                     недуги.
Анна, 84-річна,                                            Погода, мова,
          зима, весна,                                                  перекладач,  300,
          Ісус, Марія,                                                  грецька, єврейська,
          Йосип.                                                          післясвято.                                          

Кожна група представляє свою розповідь, використані слова прикріплюють на дошку, утворюючи гроно винограду. 
             

Давайте подякуємо Божій Матері за наш урок.
Молитва “Достойно есть”

VІ. Повідомлення домашнього завдання
Повторити молитву «Отче наш»

Комментариев нет:

Отправить комментарий