Автор уроку Кашуба Тетяна Степанівна, учитель
християнської етики
-
донести до учнів інформацію про Творця світу та всього живого на Землі, згідно
з християнським віруванням;
-
розвивати пізнавальні, асоціативні і творчі можливості учнів;
-
виховувати любов та бережливе ставлення до оточуючої природи.
Обладнання: Біблія, ватман, фломастери.
Перебіг уроку
І. Організаційний
момент
ІІ. Актуалізація
опорних знань учнів
Технологія «Мозковий штурм»
Вправа «Руки Творця»
Вчитель
пропонує учням подивитися у вікно і назвати те, що ми називаємо природою. Відповіді
учнів будуть такими: небо, сонце, дерева, пташка, метелик, квітка, трава,
річка, веселка, хмаринка ).
Учні по
черзі виходять до дошки і малюють те, що кожен з них називав.
ІІІ. Повідомлення
теми, мети уроку
Ми з
вами сьогодні поговоримо про навколишній світ та постараємось протягом уроку
дати відповідь на запитання «Як виник наш чарівний світ?» та з’ясуємо за скільки днів він був створений,
в якій послідовності.
ІV. Засвоєння нового матеріалу
Вчитель:
Діти, як ви гадаєте, а де ж взялося це все?
Перше
ніж ми почнемо відповідати на питання я пропоную вам послухати оповідання «Урок»
Урок
(невідомий автор)
Батько накреслив на грядці свого городу
три початкові букви імені свого сина і засипав ці борозенки насінням салату. Днів
десять по тому хлопчик, здивований, прибіг до батька і повідомив, що його ім'я
виросло на грядці.
Батько посміхнувся і зробив вигляд, що не вірить
у таке чудо. Тоді дитина стала наполягати, щоб батько пішов на город і
переконався у цьому сам. Батько погодився і, прийшовши на грядки, сказав:
- Це звичайна випадковість.
Хлопчик задумався. «Як же це ні з того ні з
сього виросло моє ім'я? - розмірковував він. - Хто-небудь це неодмінно
влаштував, тільки я не знаю, хто і як».
Користуючись таким випадком,
батько сказав синові:
|
- Ти правий, це не могло відбутися само по собі. От так-то й увесь
світ, що ти бачиш, не міг утворитися сам по собі, якби його не створив Бог,
Якого ми тому і називаємо Творцем не тільки землі, але й неба.
Після
виконання вправи учитель викликає учня чи ученицю до колективного малюнка, бере
руку дитини та обводить фломастером її так, щоб все намальоване помістилося в
обведеному контурі.
Руханка
«Австралійський дощ»
Учасники стають у
коло. Тренер каже: «Друзі, чи знаєте ви, що таке австралійський дощ? Якщо ми
будемо уважними, то почуємо, який він. Я показуватиму рухи, а ви
повторюватимете їх:
- В Австралії піднявся вітер (терти долоні).
- Починає накрапати дощ (клацання пальцями).
- Дощ посилюється (почергове плескання по
грудях).
- Починається справжня злива (плескання по
ногах).
- А ось гроза, справжня буря (тупотіння
ногами).
- Але що це? Буря почала вщухати (плескання по
ногах).
- Злива перетворюється на дощ (плескання
долонями по грудях).
- Рідкі каплі падають на землю (клацання
пальцями).
- Вщухає вітер (терти долоні).
- З’являється сонечко (руки догори).
Зараз ми
з вами звернемося до священної книги християн – Біблії та послухаємо як Бог
створив світ у якому ми з вами живемо.
Метод
піктограм за технологією «Школи «Ейдетики»
На дошці прикріплений ватман (або сім чистих аркушів),
який поділений на сім квадратів, кожен з яких пронумерований, тобто символізує
певний день творення. Завдання учнів: під час прослуховування уривку в кожному
квадраті намалювати творіння Божі. Вчитель під час читання робить паузи, щоб
учні по черзі мали змогу намалювати почуте.
Вчитель зачитує уривок з Біблії
«Створення світу».
Спочатку Бог створив із нічого
небо і землю. Земля була невпорядкована: вода і темрява вкривали її, і Дух
Божий носився над водами. Потім Бог поступово протягом шести днів впорядковував
землю. То були дні не в нашому розумінні, бо до четвертого дня творіння сонця
ще не було. То були особливі дні, краще сказати, періоди.
Першого дня Бог сказав: «Хай буде
світло!» -- і стало світло. І назвав Бог світло днем, а темряву ніччю. Другого
дня Бог створив твердь, або видиме небо, що оточує землю. Третього дня Бог
відділив воду від землі та повелів землі прорости рослинами. Четвертого дня Бог
створив світила небесні: сонце, місяць і зорі. П’ятого дня -- риб та птахів.
Шостого дня звірів.
Після чого настала невимовна тиша. Все
чекало… Кому ж Бог подарує такий прекрасний світ?
Нарешті, шостого дня, Бог створив
найпрекрасніше творіння – людину, якій і подарував створений ним світ.
Вправа
«Плутанина»
Сьомого дня Бог відпочив від справ
своїх і опісля наказав той день святкувати, молитись та творити добрі діла.
Вчитель:
Ви бачите на дошці велике серце. Це серце Бога і в ньому щось написано, але наш
Незнайко переплутав літери. Якщо ви правильно розташуєте їх, то прочитаєте
біблійний вислів. Він вам допоможе зрозуміти чому Бог створив світ та заселив
його своїми творіннями.
Вчитель: Господь створив світ з
великої любові. Недаремно в Біблії сказано: «Бог є любов».
Хто був уважний, той може
сказати, за допомогою чого Бог створив наш світ?
Учні: За допомогою слова.
Бог мудрий, тому й ним
створений світ влаштований мудро. Кожне його створіння має своє призначення,
свої ознаки.
Вправа «Чудасія»
Вчитель розповідає учням, що
Незнайко вирішив стати поетом. Він взяв папір, олівець та почав писати вірш.
Ось що у нього вийшло:
Високо в хмарах корова літає,
Риба довгу шию має,
Пташка -- голочки колючі,
Їжак у пір’ї бігає вночі,
Рибка повзає в травичці,
Мурашка плаває у річці,
Змія на лапках тихо ходить,
Метелик мед у вулик носить,
Коза щебече десь на гілці,
Пасеться на лужку зайчатко,
Сидить в гніздечку слоненятко,
Словами важко передати,
Як боляче жалить черепаха.
Вчитель: У вас такий вірш
викликав сміх. А уявіть собі, щоб це було насправді. Навіть важко уявити, щоб
могло бути. Перше ніж створити людей, тварини, рослини Бог ретельно все
продумав, щоб кожне його творіння відчувало себе комфортно на землі. Це
свідчить про те, що Бог надзвичайно розумний.
Наше завдання допомогти Незнайці виправити помилки. Я ще раз
читаю вірш, а ви хором називаєте таку тваринку, яка відповідає дійсності.
Розминка «Переключення на різні кола уваги»
Вчитель просить учнів заплющити
учнів і прислухатися до свого серцебиття, уявіть себе на березі моря, уявіть
себе птахом, ви летите високо в небі, уявіть, що ви схилились за підсніжником,
що з’явився
з-під снігу.
VІІ. Підсумки уроку
Учні розповідають за малюнком
про створення світу.
Технологія
«Мікрофон»
Продовжити
речення «Сьогодні на уроці мені сподобалось…»
Учні
вслід за учителем промовляють вірш «Боже, дякую Тобі»:
Боже
наш, Всевишній Отче,
Дякую
Тобі за сонце,
І за
весь Твій любий світ,
За
повітря, воду, хліб,
За одежу
й теплу хату
Дякую
Тобі, наш Тату.
VІІІ. Повідомлення ДЗ
Намалювати
світ, створений Богом.
Комментариев нет:
Отправить комментарий